Κρατήστε νεανικές τις αρθρώσεις σας

12 Sep Κρατήστε νεανικές τις αρθρώσεις σας

Οι αρθρώσεις μας είναι συχνά κάτι που δεν σκεφτόμαστε και φροντίζουμε, παρά μόνο όταν ξεκινήσουμε να πονάμε. Συχνά ο πόνος στις αρθρώσεις γίνεται πιο αντιληπτός κάτω από ορισμένες περιβαλλοντικές συνθήκες, κυρίως στην υγρασία και το κρύο. Υπάρχουν πολλές μορφές προβλημάτων στις αρθρώσεις που είναι πιθανό να μας επηρεάσουν κατά τη διάρκεια διαφορετικών φάσεων της ζωής μας

Τι κρύβει ο πόνος στις αρθρώσεις;

O πόνος στο ένα ή και στα δύο γόνατα, στους ώμους ή στην πλάτη είναι ένα πολύ κοινό σύμπτωμα στις μέρες μας, που απασχολεί τουλάχιστον 1 στους 5 ανθρώπους. Οι πόνοι των αρθρώσεων φαίνεται να έχουν άμεση σχέση με την ηλικία και τον τρόπο ζωής μας, που χαρακτηρίζεται από έλλειψη κίνησης, κακή στάση, παχυσαρκία.

Οι πόνοι στις αρθρώσεις και τα κινητικά προβλήματα που δύνανται να προκαλέσουν, αποτελούν καθημερινό πρόβλημα για μεγάλο αριθμό Ελλήνων. Δεν είναι εξ ορισμού κάτι το ανησυχητικό, ιδίως αν ο πόνος δεν είναι χρόνιος ή έντονος, σε κάθε περίπτωση όμως είναι καλό να γνωρίζουμε τι πρέπει να προσέχουμε και πώς πρέπει να φροντίζουμε τις αρθρώσεις μας, για να κινούμαστε άνετα και να ζούμε ποιοτικά.

Αν μιλάμε για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας (άνω των 50-60 ετών), η πιθανότερη αιτία του πόνου στις αρθρώσεις είναι η οστεοαρθρίτιδα, η οποία συνήθως προσβάλλει μία ή δύο αρθρώσεις και εξελίσσεται με εξάρσεις και υφέσεις. Σε περίπτωση που η προσβολή των αρθρώσεων είναι συμμετρική και συνοδεύεται από πυρετό, το πιθανότερο είναι πως πρόκειται για κάποια φλεγμονώδη αρθρίτιδα- συνήθως αυτοάνοσης αιτιολογίας.

Υπάρχουν όμως και πιο αθώες περιπτώσεις, όπου το πρόβλημα εντοπίζεται στα μόρια που περιβάλλουν και κινούν την άρθρωση, όπως π.χ. των τενόντων, των μυών, των νεύρων κ.λπ. Ο κόσμος ορίζει αυτές τις καταστάσεις με τις λέξεις «πιάσιμο», «ψύξη» ή «νευροκαβαλίκευμα», ενώ οι γιατροί κάνουν λόγο για «τενοντίτιδα», «περιαρθρίτιδα», «επικονδυλίτιδα» κ.ά.

Συνήθειες για υγιείς αρθρώσεις

• «Αποκτήστε και διατηρήστε εφ’ όρου ζωής ένα κανονικό σωματικό βάρος». Το φυσιολογικό σωματικό βάρος είναι πολύ σημαντικό για την υγεία των αρθρώσεων. Αντίθετα, όσο αυξάνει το σωματικό βάρος, τόσο μεγαλύτερη είναι η επιβάρυνση που δέχονται η μέση, τα γόνατα αλλά και οι αστράγαλοι.

• «Βάλτε την άσκηση στη ζωή σας». Έχει αποδειχθεί ότι η συστηματική, ήπια άσκηση, και ιδίως το κολύμπι, το οποίο είναι ιδιαίτερα «φιλικό» με τις αρθρώσεις, συμβάλλει στην σωστή τους λειτουργία, αλλά και στην ενδυνάμωσή τους. Αν μάλιστα αυτή η ήπια άσκηση συνδυαστεί με ασκήσεις με βάρη και ασκήσεις αντίστασης, δυναμώνουν και οι μύες γύρω από τις αρθρώσεις, στηρίζοντας τις ακόμα καλύτερα.

• Βελτιώστε τη στάση του σώματός σας. «Πρέπει να προσέχουμε τη στάση του σώματός μας, όχι μόνο όταν σηκώνουμε βάρος ή αθλούμαστε, αλλά σε κάθε περίπτωση, ακόμη κι όταν καθόμαστε ή περπατάμε. Είναι σημαντικό επίσης, να αποφεύγουμε την πολύωρη ορθοστασία και ακινησία, που καταπονούν τις αρθρώσεις και το μυοσκελετικό μας σύστημα».

• Επισκεφθείτε τον γιατρό σας, αν ο πόνος επιμένει. «Άτομα που παρουσιάζουν επί μέρες πόνο και διόγκωση σε κάποια άρθρωση ή πρωινή δυσκαμψία των αρθρώσεων, πρέπει να απευθύνονται αμέσως στον ορθοπεδικό. Η έγκαιρη διάγνωση είναι πολύ σημαντική»

• Χρησιμοποιήστε τα κατάλληλα συμπληρώματα διατροφής. «Μερικές ουσίες, όπως η χονδροϊτίνη, η γλυκοζαμίνη, το υαλουρονικό οξύ και το κολλαγόνο, μπορούν να ανακουφίσουν από τον πόνο των αρθρώσεων. Έχουν την ιδιότητα να ’λιπαίνουν‘ τις αρθρώσεις, να συμβάλλουν στη διατήρηση της ποιότητας του χόνδρου των αρθρώσεων και ως εκ τούτου μπορούν να καθυστερήσουν την εμφάνιση της οστεοαρθρίτιδας». Η οστεοαρθρίτιδα προσβάλλει κυρίως τα γόνατα, αλλά και τα ισχία, οδηγώντας σταδιακά σε δύσκολες καταστάσεις που φτάνουν συχνά στο χειρουργείο, για αντικατάσταση της άρθρωσης.

• Προσέξτε τι τρώτε. Μια διατροφή φτωχή σε λιπαρά, αλλά πλούσια σε αντιοξειδωτικά φαίνεται να αποτελεί τον καλύτερο «σύμμαχο» για την υγεία των αρθρώσεων.

Ωφέλιμα Συμπληρώματα

  • Αρπαγοφυτο – (Harpagophytum Procumbens) είναι γνωστό στη χώρα μας και ως «Νύχι του Διαβόλου» ή Devil’sclaw. Η ονομασία αυτή δεν σχετίζεται με τη δράση και τις ιδιότητες του, αλλά με το γαμψό καρπό του. Χρήσιμο μέρος του φυτού είναι η βολβώδης ρίζα του.Στη σύγχρονη βοτανοθεραπεια, το Αρπαγοφυτο χρησιμοποιείται κυρίως για την αντιμετώπιση της αρθρίτιδας, και της μυαλγίας. Έρευνες που έγιναν στη Γερμανία στο Πανεπιστήμιο της Ιένας (1958-1976) διαπίστωσαν πως το Αρπαγόφυτο έχει ισχυρές αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που συγκρίνονται με τις αντίστοιχες της κορτιζόνης και του συστατικού phenylbutazine (φενυλβουταζόνη) που χρησιμοποιείται ως αναλγητικό σε φάρμακα κατά των μυοσκελετικών πόνων (αρθρίτιδα, τενοντίτιδα, πόνοι πλάτης κ.ο.κ.). Οι κύριες ουσίες του Αρπαγοφυτου που ευθύνονται για την μεγάλη αποτελεσματικότητα του είναι η αρπογοζίδη και η Β-σιτοστερόλη.
  • Μουρουνέλαιο – είναι πιθανώς το πιο ξακουστό συμπλήρωμα για την υγεία των αρθρώσεων στις μέρες μας. Οι παππούδες και οι γονείς μας το χρησιμοποιούσαν για το «λάδωμα των αρθρώσεων». Το ιχθυέλαιο παρέχει EPA και DHA, τα ωμέγα-3 απαραίτητα λιπαρά οξέα που απαιτούνται για τη δομή των μεμβρανών των κυττάρων και για να διατηρήσουν τις αρθρώσεις εύκαμπτες και ευλύγιστες.
  • Αντιοξειδωτικά – είναι ιδιαίτερα σημαντικά για την προστασία των αρθρώσεων έναντι βλαβών που προκαλούν οι ελεύθερες ρίζες. Το σελήνιο μπορεί να απουσιάζει από τη διατροφή λόγω της επεξεργασίας κατά την παραγωγή των τροφών. Το σελήνιο είναι συστατικό ζωτικής σημασίας του αντιοξειδωτικού ενζύμου υπεροξειδάση της γλουταθειόνης που εκκαθαρίζει τις τοξικές ελεύθερες ρίζες, οι οποίες αν αφεθούν να δράσουν μπορεί να συμβάλλουν σε φλεγμονή των αρθρώσεων. Η βιταμίνη Ε είναι ένα λιποδιαλυτό αντιοξειδωτικό, απαραίτητο για την προστασία των λιπιδίων των κυτταρικών μεμβρανών από την τοξική δράση των ελευθέρων ριζών. Η βιταμίνη C εμπλέκεται στο σχηματισμό του κολλαγόνου, που με τη σειρά του εμπλέκεται στην υγεία των αρθρώσεων, των τενόντων και του χόνδρου.
  • Παντοθενικό Οξύ – μελέτες έχουν δείξει ότι άτομα με ρευματοειδή αρθρίτιδα είναι πιο πιθανό να έχουν χαμηλά επίπεδα παντοθενικού οξέος (βιταμίνη Β5) στο αίμα τους. Σε μελέτες που δόθηκαν συμπληρώματα με παντοθενικό οξύ σε άτομα που υπέφεραν από ρευματοειδή αρθρίτιδα παρατηρήθηκε ότι τα συμπτώματα της ρευματοειδούς αρθρίτιδας μειώθηκαν.
  • Κολλαγόνο – Το κολλαγόνο είναι μια πρωτεϊνική δομή που σχηματίζει ένα ινώδες δίκτυο σε όλο το σώμα και συγκρατεί όλα τα μέρη μαζί, κρατώντας όλο το σώμα και τον ιστό ενιαίο.Στά οφέλη του κολλαγόνου αποδίδεται μία πιο νεανική όψη και η παύση των πόνων στις αρθρώσεις και τους μύες. Με τα συμπληρώματα διατροφής κολλαγόνου παρατηρείται σημαντική βελτίωση της κατάστασης του οργανισμού και ευεξία, προστίθεται πληρότητα στο δέρμα και βοηθάμε σταδιακά να αποκατασταθεί η νεανική εμφάνιση και η αναδόμηση σε όλο το σώμα. Για όσο διάστημα το σώμα παράγει αρκετό ποιοτικό κολλαγόνο τα προβλήματα εκλείπουν αλλά όταν αυτό δεν ισχύει πλέον, παρατηρούμε δέρμα ταλαιπωρημένο, θαμπά μαλλιά, αδύναμους μύες, τις αρθρώσεις να επιδεινώνονται, δυσκαμψία και πόνο. Παράλληλα, το κολλαγόνο μπορεί να προστεθεί είτε στην δίαιτα ή να συμπληρώσει τύπους δίαιτας για να αυξήσει άμεσα την πρωτεΐνη σε ένα γεύμα ή σε ποτό ώστε να παράξει τη βέλτιστη θρεπτική υποστήριξη.
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

---—--