«Κερδίστε» την χαμένη σας ενέργεια

12 Sep «Κερδίστε» την χαμένη σας ενέργεια

Νιώθετε κουρασμένοι; Μπορεί να φταίνε οι πολλές υποχρεώσεις, ο κακός ύπνος, προβλήματα αναιμίας, θυρεοειδούς, ακόμα και η εποχή. Οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής, οι πολλές ώρες εργασίας και το έτοιμο φαγητό αποδυναμώνουν τον οργανισμό κάνοντας τον ευάλωτο στην κόπωση και το οξειδωτικό στρες.

Εκτός από το να προσπαθήσουμε να αντιμετωπίσουμε τα όποια προβλήματα υγείας μάς κλέβουν τη δύναμη, πολύ συχνά η απάντηση στο πρόβλημά μας βρίσκεται στο πιάτο μας, καθώς η διατροφή μας είναι ένα πολύ καλό μέσο για να πάρουμε δύναμη και ενέργεια χωρίς απαραίτητα να φορτωθούμε με υπερβολικές θερμίδες. Καλή διατροφή στο βαθμό που μπορούμε, άσκηση όσο αντέχουμε, κόψιμο των κακών συνηθειών (τσιγάρο και αλκοόλ), και φυσικά συμπληρώματα διατροφής που τονώνουν το σώμα, ενισχύουν τις αντοχές σώματος και πνεύματος και βέβαια γεμίζουν με ενέργεια και τον πιο… άδειο οργανισμό!

Βασικές αρχές για την κάλυψη των αναγκών του οργανισμού είναι η κατανάλωση δημητριακών ολικής άλεσης, ποικιλίας φρούτων και λαχανικών, γαλακτοκομικών με χαμηλά λιπαρά, ψαριού (λιπαρού και μη), άπαχων πουλερικών και κρέατος, καθώς και η χρήση ελαιολάδου ως κύρια λιπαρή ουσία. Η τήρηση μικρών και συχνών γευμάτων είναι επίσης σημαντική, ενώ η κατανάλωση τροφίμων πλούσιων σε λιπαρά και ζάχαρη θα πρέπει να είναι περιορισμένη. Παρ’ όλα αυτά, η συστηματική  υιοθέτηση των παραπάνω οδηγιών είναι συχνά δύσκολη εξαιτίας των πολλών ωρών εργασίας και των συνεχών υποχρεώσεων.

Σε αυτή την περίπτωση η λήψη ενός πολυβιταμινούχου συμπληρώματος για ορισμένες χρονικές περιόδους μπορεί να δώσει ενέργεια και να τονώσει τον οργανισμό, καλύπτοντας τις ανάγκες του. Η συμπληρωματική χρήση πολυβιταμινών μπορεί να φανεί χρήσιμη και σε άλλες περιπτώσεις π.χ. όταν το άτομο ακολουθεί υποθερμιδική διατροφή για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί πως η λήψη των θρεπτικών στοιχείων από τα τρόφιμα είναι πάντα προτιμότερη αφού οδηγεί σε βέλτιστη απορρόφηση και αξιοποίηση τους.

Για άμεση τόνωση μπορούμε να επιλέξουμε:
Τζίνσενγκ: Είναι αναμφίβολα πολύ τονωτικό και κατάλληλο για περιόδους που οι ανάγκες μας σε ενέργεια είναι μεγάλες (αλλαγή εποχής, πολλές ώρες δουλειάς, εξετάσεις κλπ.)

Σπιρουλίνα: Είναι πλούσια σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ψευδάργυρο και αμινοξέα. Είναι τροφή με λίγες θερμίδες, αλλά πλούσια σε φυτοθρεπτικά στοιχεία που ενισχύουν τον οργανισμό

Βασιλικό πολτό: Είναι πλούσιος σε μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και αμινοξέα. Αναζωογονεί τον οργανισμό.

Υπάρχουν επίσης κάποια συστατικά που εμπλέκονται περισσότερο στη διαδικασία παραγωγής ενέργειας στον οργανισμό. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:

  • Ο σίδηρος: μπορούμε να συνδυάζουμε τις ζωικές πηγές σιδήρου (κόκκινο κρέας, συκώτι, πουλερικά κ.λπ.), με τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη C (π.χ. χυμό πορτοκαλιού ή λεμονιού, πιπεριές, ντομάτες κ.λπ.) ή με λευκό κρασί, που αυξάνουν την απορρόφηση του σιδήρου.
  • Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (B1, B2, B3, B5, B6, Β9 ή φυλλικό οξύ και B12): βρίσκονται σε πάρα πολλές τροφές, κυρίως στις πρωτεϊνούχες, αλλά και στα τρόφιμα ολικής άλεσης, στις πατάτες, τα φασόλια, τα γαλακτοκομικά και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.
  • Το μαγνήσιο: καλές πηγές του οποίου είναι οι ξηροί καρποί (αμύγδαλα, κάσιους, καρύδια, ηλιόσποροι), το κουκουνάρι, το κακάο και η σοκολάτα, τα δημητριακά (βρόμη, σίκαλη, κριθάρι, καλαμπόκι), οι αγκινάρες, οι μπάμιες, τα σύκα, οι μπανάνες, τα σταφύλια, οι σουπιές, τα ψάρια (μπακαλιάρος, κολιός, γλώσσα).
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

---—--