Νηστεία & Διατροφή

vitarmonyl-nisteia

14 Απρ Νηστεία & Διατροφή

Ξεκίνησε για κάποιους η καθιερωμένη Σαρακοστιανή νηστεία με κύρια χαρακτηριστικά την αποχή από τρόφιμα ζωικής προέλευσης, όπως το κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα αυγά.

’Τα οφέλη της νηστείας στην υγεία μας είναι αδιαμφισβητήτως πολλά και συνοψίζονται στα εξής’’

Αποτοξίνωση του οργανισμού και εξομάλυνση των επιπέδων χοληστερόλης και τριγλυκεριδίων. Ενίσχυση του ανοσοποιητικού λόγω της αυξημένης κατανάλωσης αντιοξειδωτικών. Βελτίωση της λειτουργίας του εντέρου και καταπολέμηση της δυσκοιλιότητας. Μείωση κινδύνου για εμφάνιση καρδιαγγειακών λόγω αποχής από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης χάρη στην αυξημένη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, όσπριων και δημητριακών. Μείωση σωματικού βάρους λόγω του αποκλεισμού των ζωικών τροφίμων.

Σε ποια θρεπτικά συστατικά πρέπει να δίνετε έμφαση και που περιέχονται;

Ενισχύστε την κατανάλωση σύνθετων υδατανθράκων και φυτικών ινών: Οι υδατάνθρακες είναι βασική πηγή ενέργειας για τον οργανισμό ενώ οι φυτικές ίνες που περιέχονται στα υδατανθρακούχα τρόφιμα ολικής άλεσης βελτιώνουν τη λειτουργία του εντέρου! Ιδανικές επιλογές αποτελούν τα δημητριακά/τα ζυμαρικά ολικής άλεσης, τα όσπρια.

Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης η επαρκής πρόσληψη πρωτεϊνών: Οι πρωτεΐνες αποτελούν καλή πηγή ενέργειας και συντελούν στη διατήρηση του μυϊκού ιστού όπως τα θαλασσινά, τα όσπρια, τα μανιτάρια, οι ξηροί καρποί. Ωστόσο, όλα τα θαλασσινά περιέχουν αρκετό νάτριο οπότε καλό είναι να τρώγονται με προσοχή.

Επαρκής πρόσληψη ω-3 λιπαρών . Καταναλώστε τακτικά θαλασσινά, λιναρόσπορο, καρύδια, κάσιους. Επαρκής πρόσληψη βιταμίνης D: Εάν η έκθεση σας στον ήλιο δεν είναι επαρκής, καταναλώνετε τρόφιμα εμπλουτισμένα με βιταμίνη D, όπως μαλακές φυτικές μαργαρίνες. Επαρκής πρόσληψη σιδήρου: Η πολυήμερη αποχή από το κρέας και τα πουλερικά, ενδέχεται να προκαλέσει ελάττωση των επιπέδων σιδήρου στο αίμα. Το αποτέλεσμα σε αυτή την περίπτωση είναι να νιώθετε έντονα συμπτώματα ατονίας και εξάντλησης. Ενισχύστε τη διατροφή σας με μπρόκολο, σπανάκι και όσπρια.

Γενικά Tips:

Προσοχή στην πρόσληψη λίπους: Ελαιόλαδο, ελιές, ταχίνι, σπόροι, ξηροί καρποί και τα παράγωγά τους ναι μεν είναι ωφέλιμα, αλλά η υπερβολική τους κατανάλωση επιβαρύνει θερμιδικά και προσθέτει ανεπιθύμητα κιλά.
Συμπληρώματα Διατροφής:  Συχνά, ο αυξημένος φόρτος εργασίας και οι υψηλές απαιτήσεις της καθημερινότητας καθιστούν τη λήψη διατροφικών συμπληρωμάτων απαραίτητη συνδυαστικά με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο.
Πολυβιταμίνη: Μία πολυβιταμίνη κατά την περίοδο της σαρακοστιανής νηστείας μπορεί να ενισχύσει την πρόληψη των απαραίτητων θρεπτικών συστατικών, βοηθώντας έτσι στη γενική ευεξία και τόνωση του οργανισμού.

No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.

---—--